Dziś parę słów o halibucie. Zaleca się, aby w tygodniowym jadłospisie pojawiały się dwie porcje świeżej ryby. Najczęściej wybieramy łososia, dorsza i pstrąga, ale warto pamiętać również o zdrowym i niedocenianym halibucie. Należy on do ryb morskich i posiada wiele walorów odżywczych, dla których warto wpleść go do naszej diety. Są to m.in.:

  • zawiera dużą ilość białka (porównywalną do łososia)– 18 g w 100 g,
  • białko z mięsa rybiego jest lepiej przyswajalne dla organizmu człowieka, niż białko zwierząt rzeźnych,
  • charakteryzuje się niską zawartością tłuszczu– 1,3 g w 100 g (dla porównania łosoś 10 g w 100 g), dzięki czemu jest rybą niskokaloryczną,
  • mięso halibuta zawiera zdrowe tłuszcze omega 3, dzięki czemu pozytywnie wpływa na poziom „zdrowego” cholesterolu,
  • zmniejszenie ilości trójglicerydów, oraz chroni przed chorobami układu krwionośnego,
  • stanowi doskonałe źródło witamin B6, B12, niacyny, oraz składników mineralnych takich jak jod, cynk, potas, selen, magnez i fosfor,
  • halibut jest polecany osobom z niedoczynnością tarczycy, właśnie ze względu na dużą ilość jodu znajdującą się w mięsie tej ryby (300 g halibuta zapewnia w 100% zapotrzebowanie na ten składnik).

ZOSTAW KOMENTARZ TUTAJ: