Dlaczego warto jeść bakłażana?

  • Jest doskonałym źródłem potasu, fosforu, żelaza, wapnia oraz witaminy A, C oraz witamin z grupy B. Obecność potasu przyczynia się m.in. do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi.
  • Posiada właściwości detoksykacyjne i zalecany jest przy kuracji antybiotykowej.
  • Należy do warzyw obfitujących w błonnik pokarmowy – w 100 g znajduje się 3,3 g błonnika (dzienne zapotrzebowanie na błonnika wynosi od 20-40 g).
  • Pektyny znajdujące się w bakłażanie wchłaniają nadmiar tłuszczu z diety i neutralizują jego szkodliwe działanie na organizm.
  • Fioletowa skórka zawiera mnóstwo antocyjanów, które działają nie tylko przeciwnowotworowo, ale również antyalergicznie, przeciwgrzybiczo i przeciwwrzodowo.
  • Podduszona skórka bakłażana działa pobudzająco na wątrobę i pęcherzyk żółciowy.
  • W skórce znajduje się również nasunin (kolejny przeciwutleniacz), który usuwa z organizmu wolne rodniki odpowiadające za proces starzenia się organizmu.

!!! Należy pamiętać o tym, że bakłażany są ciężkostrawne. Między innymi z racji tego ich spożycie powinno ograniczyć się w diecie dzieci, kobiet w ciąży oraz u osób borykających się z problemem układu pokarmowego, chorobami nerek i reumatyzmem.

ZOSTAW KOMENTARZ TUTAJ: