Szałwia hiszpańska- inaczej nasiona chia. Brzmi nie banalnie? Takie też są jej właściwości.

• są doskonałym źródłem kwasów omega -3 i omega – 6,

• regulują poziom cukru we krwi i spowalniają jego wchłanianie,

• zawierają bardzo dużą ilość błonnika (około 25%) , który wspomaga metabolizm i przeciwdziała nadwadze i otyłości,

• wspomagają układ trawienny i pomagają oczyścić jelita,

• zmniejszają i łagodzą stany zapalne,

• nawadniają organizm i chronią przed nadmierną utratą wilgoci,

• są idealnym źródłem antyoksydantów, witamin i minerałów np. wapń, fosfor, magnez, żelazo, niacyna i cynk (dwie łyżeczki nasion chia dostarczają 18% dziennego zapotrzebowania na wapń, 35% dziennego zapotrzebowania na fosfor, 24% dziennego zapotrzebowania na magnez i 50% dziennego zapotrzebowania na mangan),

• zawierają dużą ilość łatwo przyswajalnego białka – około 20%,

• zawierają tryptofan, aminokwas, który odpowiada za prawidłowy sen,

• opóźniają procesy starzenia się skóry, jednocześnie ją wygładzając,

• nie zawierają glutenu!

Zastosowanie nasion chia:
Nasion można używać w całości jako dodatek do sałatek, owsianki, domowego musli oraz do omletów, naleśników, gofrów, kaszy i ryżu. Można również zmielić nasiona i używać ich do pieczenia chleba, zagęszczania zup, sosów. Stosowane są także jako dodatek do koktajli, soków warzywnych i owocowych. Nasiona można zalać ciepłą wodą lub mlekiem – powstanie kleik (pyszny kleik powstanie przy użyciu mleka migdałowego). Producenci zalecają, aby na samym początku stosowania chia nie spożywać więcej niż 15 g nasion na dobę (nasiona nasączone wodą powiększają swą objętość aż 9 razy).

ZOSTAW KOMENTARZ TUTAJ: